W jaki sposób funkcjonujemy bardzo zależy od nas samych, a kiedy działamy wbrew naturze, tracimy. Warto więc poznać swój wewnętrzny zegar biologiczny i dostosować harmonogram zajęć do tego, jak funkcjonuje nasz organizm. 

2:00 - 3:00 - Temperatura ciała jest bardzo niska i najczęściej głęboko śpimy. O 2.00 w nocy najwyższy jest poziom prolaktyny i dlatego o tej właśnie porze zaczynają się porody.

5:00 - 6:00 - W organizmie rośnie poziom adrenaliny, ciało przygotowuje się do działania. Skóra jest wrażliwa na dotyk, dlatego na bolesne zabiegi kosmetyczne to najgorsza pora.

7:00 - 9:00 - O tej porze dnia na najwyższych obrotach pracuje nasz metabolizm. Najwyższy jest poziom hormonów i stężenie złego cholesterolu we krwi. Wszystko, co zjesz, zostanie zamienione w energię, nie w tkankę tłuszczową. Dlatego śniadanie powinno być obfite i bogate w węglowodany. Mięśnie i stawy są jeszcze zesztywniałe po nocy, ale ciało budzi się do życia. O tej porze istnieje duże ryzyko zawału serca. Poziom płytek krwi odpowiedzialnych za krzepliwość jest najwyższy, dlatego jeśli skaleczysz się teraz przy goleniu, będziesz krwawić o wiele krócej niż wieczorem.

10:00 - 12:00 - Najwyższa koncentracja i temperatura ciała. Potrafimy najszybciej myśleć i reagować na nową sytuację, najlepiej radzimy sobie ze stresem. Jesteśmy wydajni w pracy i szkole. To najlepsza pora na naukę jakiegoś sportu, ze wyglądu na skuteczną koordynacje i pamięć ruchową. Szybciej zapamiętujemy nową wiedzę. Ok. godziny 12.00 zaczyna się zwiększone wydzielanie soków trawiennych, to dobra pora na mały posiłek.

13:00 - 15:00 - Idealny czas na obiad gdyż o tej porze najlepiej przyswajamy składniki odżywcze z pożywienia. Popołudniowa drzemka w tych godzinach może przynieść nam więcej energii niż kilkugodzinny sen w nocy. Poza tym dobrze pracuje nasz układ pokarmowy, ale mięśnie już nie za bardzo. Więc to dobra pora na wizytę u dentysty, czy depilację woskiem. Właśnie po 15.00 stajemy się najmniej wrażliwi na ból.

15:00 - 17:00 - Znów zaczynamy pracować na najwyższych obrotach. Pamięć długotrwała funkcjonuje najlepiej, możemy powtarzać materiał, którego uczyliśmy się rano lub odrabiać lekcje. Liczba przeciwciał w organizmie osiąga maksimum, jednocześnie jeśli jesteśmy chorzy lub cierpimy na alergię, teraz objawy będą bardziej dokuczliwe. Wydolność serca i płuc jest największa, podwyższa się ciśnienie krwi. Najlepiej czujemy smak i zapach, więc o godzinie 17.00 udaj się do perfumerii. Mięśnie i ścięgna są najbardziej elastyczne. To dobra pora na bicie rekordów ale też na rekreacyjne uprawianie sportu.

17:00 - 19:00 - Jesteśmy najbardziej dotlenieni. Najlepiej tolerujemy alkohol. W tym czasie powinniśmy też zjeść ostatni posiłek w ciągu dnia.

20:00 - 22:00 - Organizm szykuje się do snu, a tempo przemiany materii i ruchy jelit znacznie spadają. To, co zjesz o tej porze zostanie zmagazynowane w organizmie i zamieni się w tłuszcz. Obciąży układ pokarmowy, który nie będzie w stanie strawić posiłku. Waga ciała jest teraz najwyższa. Jeśli się odchudzasz to zważ się rano.

22:00 - 24:00 - Zaczyna spadać poziom adrenaliny we krwi. Przemiana materii zwalnia do minimum, a nasza koncentracja jest bardzo osłabiona. O tej porze czujemy się najbardziej senni i zrelaksowani. Około 24.00 najszybciej regenerują się komórki a sen o tej porze najlepiej pozwala zachować zdrowie i urodę.

Pin It

Komputery

Czytaj

Hausboot - polubisz pływający domek z wszelkimi wygodami

Więcej…

Domowe rośliny doniczkowe. cz1

Więcej…

Telefony

Codziennie

Woda wypłukała dla nas nagrodę

Więcej…

Jak zaplanować podróż kamperem?

Więcej…

Sport

Najciekawsze

Proporcjonalne ciało człowieka.

Więcej…

Marskość Wątroby

Więcej…

Moda

Artykuły

Zupa z cukinii

Więcej…

Muffiny

Więcej…

Uroda

Zawsze Bądź

Kilka ciekawostek, o których zapewne wcześniej nie słyszałeś.

Więcej…

Czym charakteryzuje się herbata Lapsang Souchong?

Więcej…

Zdrowie

Na Bieżąco!

Pyton tygrysi

Więcej…

Ogromna różnorodność gatunków w Polsce

Więcej…